donderdag 4 november 2010

Restaurant Gauchos, Oudegracht in Utrecht

4 november 2010.

Gauchos is een Argentijns grill-restaurant, wat nooit mijn eigen keuze zal zijn, omdat ik niet van grill houdt. Maar ter gelegenheid van een kantooruitje heb ik daar dus gegeten. Het is een werfkelder, mobiele telefoons hebben er geen bereik, wat wel voor rust aan tafel zorgt.

Maar helaas ga ik geen gloeiende review schrijven over dit restaurant. We mochten niet zelf uit de kaart kiezen, maar hadden de keuze uit twee voor en hoofdgerechten. Het duurde erg lang voor de ober de drankjes kwam opnemen, en nog langer voor het gebracht werd. Een gedeelte van de bestelling werd gewoon vergeten, met als gevolg dat je in 2 uur tijd maar 1 drankje had, en dat in een veel te warm restaraunt.

Voorgerechten: een caesar salade of chorizos
Hoofdgerechten: Bife de Cuadril of Gegrilde zalm
Nagerecht: chocolademousse met slagroom

Na het (eindelijk) opnemen van de keuze kregen we plankjes met 4 kleine zachte bruine broodjes, die wel goed warm waren, met kruidenboter, tapenade, olijfolie en een grote bus zout. En dat terwijl peper en zout al gewoon op tafel staat.

Als voorgerecht koos ik voor de caesar salade. Wat we kregen was een salade van grove stukken sla, met de nerven er nog in, een wat zure te natte dressing, olijven (2), croutons, Parmezaanse kaas en pijnboompitjes. Allemaal in een grote witte kom, gedecoreerd met een groot koolblad als een soort vlag er boven uit stekend.
Ik heb mijn geheugen nog even gecontroleerd met google/wikipedia, en een caesarsalade heeft in ieder geval ei en meestal ansjovis of een Worcestershire sauce, wat naar ansjovis smaakt, verse zwarte peper en lemon/lime. Dus wat dit was, geen caesar salade. Echt lekker vond ik het niet door de dressing.

Als hoofdgerecht heb ik gekozen voor de steak, wat makkelijk is als je geen zalm lust. Ik vroeg om doorbakken, want ik houd echt niet van een bord waar het bloed overheen loopt zoals bij mijn collega’s het geval was. Mijn biefstuk was dus doormidden gesneden, en inderdaad goed doorbakken. Ook gortdroog omdat het gegrild is, en hij smaakte gewoon verbrand. Ik heb er maar champignon saus bij gevraagd extra, want er zat nergens saus bij. Toen ik dat eindelijk kreeg, was het wat beter te eten.
De patat die geserveerd werd, was bedoeld voor 3 personen, na 10 minuten kwam de ober vragen of alles naar wens was, en hebben we alsnog gevraagd om de resterende patat, de salade die er ook bij hoorde, en fritessaus. De frietjes waren van die dunne Franse, en die smaakten prima met wat zout.

De chocolade mousse tenslotte smaakte redelijk, maar niet echt bijzonder. Er zaten nog stukjes (swirls) van chocolade in, en het was gedecoreerd met een blaadje munt en twee chocolade staafjes.

Het was een 3 gangen menu voor 25 euro maar voor dat bedrag kun je zeker beter eten. Door de slechte, trage bediening, die o.a. ook de tafels niet netjes afruimden, de lege glazen allemaal lieten staan, de gerechten die gewoon niet goed waren (ja, ik weet het, ik ben verwend, maar toch), geef ik dit restaurant een 3. Ik kom hier zeker niet terug.

Het enige pluspuntje zijn de toiletten, mooi ruim en schoon, en een leuke ruimte met een leuke wastafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten