zondag 19 september 2010

Restaurant ’t Pruttelhuus, De Koog, Texel

12 september 2010.

Mijn vriend en ik hadden zin om lekker mosselen te eten, en dat moet toch zeker kunnen op een eiland, nietwaar? Ik had een advertentie gezien in het krantje van ergens onbeperkt mosselen eten, dus vooruit. Maar eenmaal daar aangekomen stond het restaurant ons allebei niet aan. Erg massaal, erg druk, nee, we gingen toch maar ergens anders naar toe.

Dus terug naar De Koog, en de Dorpsstraat doorgelopen, keuze genoeg daar. Uiteindelijk zijn we beland bij ’t Pruttelhuus, die ook reclame maakten voor hun mosselen, helaas niet onbeperkt. Lekker gaan zitten aan het enige nog vrije tafeltje, en een drankje besteld. Vervolgens schrokken we een beetje van de prijzen van met name de voorgerechten, dat kon ons budget op dit moment even niet hebben. Dus hebben we het bij de mosselen gelaten.

We kregen als eerste een bord voorgezet, met daarop een lekker gestoofd peertje, een rolletje spercieboontjes met spek, en 3 gekookte mosselen, en een minischaaltje met mosterd. Was dat het dan? Nee toch zeker! Natuurlijk niet, er kwam een mandje met stokbrood en kruidenboter, een schaal friet, een schaaltje gegratineerde aardappelschijfjes, een schaaltje met salade, en een grote pan met gekookte mosselen en nog een drietal sausjes.

Het peertje was heerlijk (en normaal laat ik dat echt liggen!), maar de boontjes waren niet gehaard! De uiteindjes, stukken van de plant zaten er nog aan! Dat kan dus echt niet he. Dus dat heb ik gauw weggedaan. De mosselen waren erg lekker, en voor mij was het zeker genoeg. Brood met kruidenboter ben ik altijd dol op, de frietjes waren goed, en de aardappeltjes erg lekker maar zeer machtig.

Helaas zonder toetje ook weer weggegaan, want mijn Texelse vriendin zou nog op visite komen om mijn vriend te ontmoeten, en zo werd de avond erg laat maar zeer gezellig.

Een cijfer, mmm. Slechte boontjes en 1 bewoonde mossel. Zeer comfortabele stoelen, gezellig restaurant, aardige bediening hoewel het erg druk was, ik geef het een 7,5. Als het budget het toe laat kom ik nog wel een keer wat andere gerechten van de kaart proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten