maandag 27 december 2010

Japans restaurant Juliana - Utrecht

19 december 2010.

We hadden al plannen om te koken, lekkere stamppot rauwe andijvie met spekjes en rookworst, maar mijn lief wilde ineens lekker uit eten. Hij wilde trakteren op Japans eten, iets waar we allebei dol op zijn, maar wat toch wel duur is. Maar goed, we zijn nu bijna een jaar samen, en dat mag toch wel gevierd worden.


We gingen allebei weer voor het menu Kiku, al had ik als gebruikelijk wat kleine aanpassingen:

Amuse:
Zeewier. Dat vond ik voor de eerste keer echt niet lekker.

Voorgerecht:
Teppan Tempura. Dat is wat groenten, waar kleine stukjes rundvlees aan vast worden gebakken als een soort pannekoek. Daarbij een lekkere saus om het in te dopen, en smullen maar.
(Peter had wel de Beef Sashimi)

Vervolgens heb ik de usuyaki vervangen door barramundi filet (ofwel zeebaars). Perfect gaar, en heerlijk van smaak.
Gyoza is een van mijn favoriete gerechtjes, pasteitjes gevuld met fijn gekruid gehakt. Ook dit keer weer heerlijk.
En daarna eendenborstfilet. Ook lekker met het vissausje ;)

Even pauze, en vervolgens een rauwkostsalade met een heerlijke dressing om de smaakpapillen weer schoon te maken.

En als hoofdgerecht:
Geflambeerde ossenhaas, met japanse bami en gebakken groenten.
De ossenhaas was perfect, voor mij lekker doorbakken en toch nog mals, en lekker gekruid door de chef aan tafel. De groenten heb ik voor het grootste deel laten liggen, dat is echt te veel meestal.

Vervolgens zaten we allebei zo vol, dat we het dessert van ijs met vers fruit hebben afgeslagen.


Na een gezellige avond en een heerlijke maaltijd langzaam door de sneeuw terug naar huis gelopen. Ik heb genoten mijn lief, dat doen we snel weer eens, samen lekker uit eten.

8 sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten